De Renault Megane E-Tech is misschien niet direct een auto die als eerste keuze in je opkomt als je een nieuwe leaseauto mag uitzoeken... Wellicht omdat de auto nog niet zo heel lang op de markt is, of omdat je de auto nog niet echt hebt leren kennen. Tot nu toe, want in deze blog stellen wij de Renault Megane E-Tech graag aan je voor. Als je op zoek bent naar een EV met een goede range, laadsnelheid en prijs-kwaliteitverhouding dan is de Megane wat ons betreft echt het overwegen waard.

1. Goede prijs-kwaliteitverhouding

Laten we beginnen met het allerbelangrijkste: de prijs. Deze elektrische auto heeft een vanafprijs van 37.670 euro. Dit is de vanafprijs van de Renault Megane E-Tech met het kleinste accupakket. Dit bedrag wordt nog lager als je SEPP (Subsidie Elektrische Personenauto’s Particulieren) aanvraagt. Voor een nieuwe elektrische auto kun je dit jaar maximaal 2.950 euro subsidie krijgen. 

Als zakelijke rijder kun je helaas niet aanmerking komen voor deze regeling, maar hoe lager de vanafprijs, hoe lager het leasetarief en de nettobijtelling. Met een vanafprijs van 37.670 euro betekent dit omgerekend een leasetarief vanaf 552 euro per maand en nettobijtelling tussen de 200 en 260 euro per maand. De hoogte van de nettobijtelling is afhankelijk van de belastingschijf. In the end is de prijs zeker in verhouding tot wat je ervoor terugkrijgt. 

2. Actieradius tot wel 450 kilometer

Schermafbeelding 2023-01-17 om 10.54.18

De actieradius van een elektrische auto. Net zoals de prijs, ook heel belangrijk. De elektrische Megane kun je bestellen met een 40 kWh of 60 kWh accupakket. Kies je voor het kleinere accupakket dan heb je een maximaal rijbereik tussen de 294 - 302 kilometer (WLTP). Dit is afhankelijk van de uitrusting van de auto. Onze praktijkervaring is dat de auto gemiddeld tussen de 210 en 285 kilometer in de praktijk kan rijden. 

Vind je dit echt te weinig? Dan kun je kiezen voor het grotere accupakket en heb je maar liefst een actieradius tussen de 427 - 454 kilometer (WLTP) tot je beschikking. In de praktijk komt dat neer op een rijbereik tussen de 305 en 420 kilometer. 

Houd er wel rekening mee dat het rijbereik van een elektrische auto op papier altijd verschilt van de realiteit. Dit heeft onder andere te maken met de weersomstandigheden en het rijgedrag van de bestuurder. Zo heeft een EV in de winterperiode minder rijbereik dan in de zomerperiode. 

3. Snelladen binnen een halfuur

De een maakt er wellicht iets meer gebruik van dan de ander, maar het is toch wel fijn om te weten dat een auto vlot kan snelladen. De laadsnelheid van de elektrische Megane is prima. Als je kiest voor de Megane met het grootste accupakket, dan heb je 130 kW DC snellaadvermogen tot je beschikking. Dat betekent dat je binnen een halfuur je weg weer kunt vervolgen bij een snellader. Kies je toch voor de goedkoopste optie en dus de EV met het kleinste accupakket, dan moet je rekening houden met een snellaadvermogen van maximaal 85 kW DC. De laadtijd is nagenoeg gelijk, omdat de EV natuurlijk ook een kleiner accupakket heeft. 

4. Fijne rijeigenschappen, lichtgewicht!

Opvallend aan de elektrische Megane is het gewicht, of beter gezegd: het lichte gewicht. De meeste EV's zijn namelijk behoorlijk zwaar vanwege het accupakket. Maar dat is dus niet het geval met deze EV en dat maakt 'm extra bijzonder. Ter vergelijking: hij weegt ongeveer net zoveel als een brandstofauto in hetzelfde segment. Door het lichte gewicht zijn de rijeigenschappen en wegligging uitstekend, sportief en dynamisch. Chapeau voor Renault! Als we dan één minpuntje aan de auto moeten benoemen is het de ruimte van deze elektrische auto. Die is toch wel een stuk minder dan bijvoorbeeld de Cupra Born.

5. Standaard rijk uitgerust

Je raakt er bijna aan gewend bij elektrische auto's, maar het blijft bijzonder. Want ook de Renault Megane E-Tech is standaard bijzonder rijk uitgerust en dat geldt zeker niet voor iedere andere auto. Laten we eens kijken naar de basisversie van de elektrische Megane. Deze bevat maar liefst 48 opties waaronder: Apple CarPlay/Android Auto, vermoeidheidsdetectie, 12,3 inch TFT display, cruise control, 9" openR Link multimediasysteem, parkeersensoren, achteruitrijcamera en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Het autorijden wordt op deze manier wel erg makkelijk en comfortabel gemaakt. 

6. Renault Megane E-Tech is direct leverbaar 

Na de officiële onthulling van de Renault Megane E-Tech in mei 2022 was het wachten op de uitlevering van de auto. Die tijden zijn inmiddels voorbij, want wij hebben het nieuwste model van Renault uit voorraad leverbaar. Ben je dus na het lezen van deze blog overtuigd dat de elektrische Megane jouw auto moet worden? Wat wij overigens heel goed begrijpen, dan kan dat! En vrijwel direct. Het enige wat jij hoeft te doen is een offerte aan te vragen via onze website, de auto samen te stellen zoals jij dat zou willen en voila! Onze EV-experts nemen contact met je op. De rest volgt vanzelf. 

7. Zakelijk leasen vanaf 552 euro per maand

Naar onze mening is de Renault Megane E-Tech een stoere een zeer fijn rijdende EV die behoorlijk wat te bieden heeft aan de zakelijke rijder. Vanaf 552 euro per maand rijd jij al in een elektrische Megane E-Tech!